Voorwaarden

Voorwaarden

§1 geldigheid

Leveringen, diensten en aanbiedingen van ons bedrijf zijn onderworpen aan deze voorwaarden; in strijd zijn met of afwijken van onze algemene voorwaarden van de klant die we niet herkennen, tenzij wij uitdrukkelijk hebben ingestemd om hun geldigheid. Contract acties door ons, mag niet worden geïnterpreteerd als een aanvaarding van afwijken van onze Algemene Voorwaarden. Deze voorwaarden zijn van toepassing als een raamovereenkomst voor alle verdere juridische transacties tussen de partijen.

§ 2 Contract

De presentatie van de producten in onze online shop is geen juridisch bindend aanbod, maar een vrijblijvende online catalogus. "Send Order" Door te klikken op de knop, voert u een bindende bestelling in de winkelwagen. De bevestiging van ontvangst van uw bestelling vindt plaats samen met de aanvaarding van de bestelling onmiddellijk na het versturen van geautomatiseerde e-mail. Met deze e-mail een bevestiging van de koopovereenkomst is gesloten.

§3 Prijs

Consumer transacties ptn 3. is niet van toepassing .. Alle door ons opgegeven prijzen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld te begrijpen excl. BTW. Indien de kosten van arbeid, de contractuele regelingen in de industrie of in-house accounts, of moeten andere voor de berekening relevante kostenplaatsen of dienstverlening verandering, noodzakelijke kosten zoals die voor grondstoffen, energie, vervoer, buitenlandse werk, financiering enz., Dus we hebben het recht om de om de prijzen dienovereenkomstig te verhogen of te verlagen.

§ 4 Betalingsvoorwaarden, vertragingsrente

Tenzij anders overeengekomen moet worden betaald onze eisen te trainen om te trainen tegen overhandiging van de goederen in contanten. In geval van wanbetaling, met afbetalingen, zelfs al korting overeenkomsten vervallen. Betalingen worden vanaf de datum van ontvangst in onze zakelijke rekening. Indien de betaling van de klant hebben wij het recht om te eisen, naar onze keuze de vervanging van de werkelijke schade of vertragingsrente aan de wettelijke rente. Ons bedrijf heeft het recht in het geval van wanbetaling door de klant, ook om samengestelde rente vanaf de datum van levering van de goederen te eisen.

§5 ontbinding

Bij gebreke van aanvaarding (pt. VII.) Of andere belangrijke redenen, zoals insolventie van de klant of faillissement ontslagen wegens ontoereikendheid van de activa, alsook de betaling van de klant hebben wij het recht zich terug te trekken uit het contract indien hij niet door beide partijen in hun geheel is voldaan. In geval van intrekking, hebben wij de keuze, een schadevergoeding van 15% van het bruto factuurbedrag of vergoeding van de werkelijke schade aan de schuld van de klant begeren. Indien de betaling van de klant zijn wij vrijgegeven en het recht om openstaande leveringen of diensten te houden en om voorschotten of garanties te eisen, of het contract te annuleren na het instellen van een geschikte onderbreking van alle verdere verplichtingen service en levering. Indien de klant - zonder recht op het - het contract of eist het wordt geannuleerd, dus we hebben de mogelijkheid om aan te dringen op de uitvoering van het contract of de beëindiging van het contract overeen te komen; in het laatste geval is de klant verplicht te betalen bij onze discretie schadevergoeding ten bedrage van 15% van het bruto factuurbedrag of de werkelijke schade.

§6 herinnering en incassokosten

De aannemer (klant) verricht in het geval van verzuim, te vervangen, de schuldeiser kosten voor herinneringen en incassokosten, indien zij noodzakelijk voor een passende juridische actie, waarin zij toezegt in het bijzonder, de maximale tot de vergoeding van het incassobureau te vervangen, de als gevolg van de verordening van BMWA op de maximale tarieven van de incassobureaus aanspraak vergoeding. Indien de schuldeiser beheert de herinnering systeem zelf, de schuldenaar een bedrag van € 10,90 en voor het bijhouden van de verplichting in herinnering om de zes maanden verplicht elke herinnering aan een bedrag te betalen aan 3,63 €.

§ 7 Levering, transport, aanvaarding vertraging

Onze prijzen zijn exclusief de kosten voor de levering, montage of installatie. Echter, deze diensten voor extra kosten door ons of op verzoek georganiseerd. Montagewerkzaamheden worden in rekening gebracht tegen een uurtarief, wordt een standaard-industrie man uurtarief van toepassing. Als de klant de goederen niet heeft geaccepteerd als afgesproken (in gebreke blijven van acceptatie), hebben wij het recht om een ​​aflossingsvrije periode, om de goederen voor ons te slaan, waarvoor rekenen wij een opslag vergoeding van € 3,00 per kalenderdag. Tegelijkertijd hebben wij het recht om aan te dringen op de uitvoering van de overeenkomst, of na het instellen van een redelijke, uitgebreide minstens 2 weken bedenktijd en om de goederen elders benutten.

§8 Levertijd

Om het uitvoeren van een dienst, zijn wij slechts verplicht wanneer de klant al haar verplichtingen die nodig zijn om run nageleefd, in het bijzonder heeft alle technische en contractuele details voorbereidende werkzaamheden en maatregelen voldaan heeft voldaan. 9. Plaats van uitvoering is het hoofdkwartier van ons bedrijf.

§9 kleine wijzigingen

Als het niet om een ​​consument het bedrijfsleven, licht of andere redelijke aanpassingen aan onze klanten van onze prestaties of leveringsverplichtingen als vooraf goedgekeurd. Dit geldt met name voor de zaken die betrekking hebben afwijkingen (bijvoorbeeld maten, kleuren, hout en fineer, graan en de structuur, etc.).

§10 schadevergoeding

Alle schadeclaims zijn uitgesloten in gevallen van lichte nalatigheid. Dit geldt niet voor persoonlijk letsel of de consument transacties voor schade aan aanvaard voor de verwerking van goederen. Het bestaan ​​van eenvoudige of grove nalatigheid, tenzij het is geen consument transactie, om het slachtoffer te bewijzen. Als het niet een consument transactie, de verjaringstermijn van schadeclaims gedurende drie jaar na passage van het risico. De regeling inzake schadevergoeding in deze voorwaarden of anderszins overeengekomen geldt ook indien de vordering tot schadevergoeding is gemaakt in aanvulling op of in plaats van een garantieclaim.

§11 Productaansprakelijkheid

Regresvorderingen in de zin van § 12 productaansprakelijkheid wet zijn uitgesloten, tenzij de eiser bewijst dat de fout werd veroorzaakt in onze sfeer en heeft ten minste grove nalatigheid geweest.

§12 Voorbehoud van eigendom en haar stelling

Alle goederen worden geleverd door ons onder eigendomsvoorbehoud en blijven tot volledige betaling van ons eigendom. In de handhaving van de reservering is pas een annulering van het contract, indien dit expliciet wordt vermeld. Wanneer goederen worden geretourneerd, hebben wij het recht om eventuele opgelopen transport en manipulatie kosten in rekening brengen. Indien derden de gereserveerde goederen - met name via attachments - de klant is vastbesloten om te verwijzen naar ons eigendom en ons onmiddellijk op de hoogte. Indien de klant een consument is of is niet een zakenman, een van wiens echte bedrijfsvoering van de handel in de producten die wij aanbieden, mag het niet komen tot de volledige betaling van de aankoopprijs van de gereserveerde goederen, ze niet verkopen in het bijzonder, belofte, gift of lening. De klant draagt ​​het volledige risico voor de voorwaardelijke goederen, met name het risico van vernietiging, verlies of beschadiging.

§13 toewijzing van de vorderingen

Voor levering in het kader van het behoud van de klant kent ons zijn vorderingen op derden, voor zover deze ontstaan ​​door de verkoop of de verwerking van onze goederen, zoals betaling tot de laatste betaling van onze vorderingen. De klant heeft om ons te bellen op verzoek van haar klanten en hen te informeren over de tijd van de opdracht. De opdracht is in de boeken, vooral in de open posten - schrijf lijst en leveringsbonnen, facturen enz. Voor de klant zichtbaar te maken. Indien de klant niet in verzuim te betalen aan ons, de binnenkomende verkoopopbrengst te scheiden en de klant kan alleen houden deze in onze naam. Eventuele claims tegen een verzekeraar zijn nu toegewezen binnen de grenzen van § 15 Insurance Contract Act voor ons. Claims tegen ons mag niet worden toegewezen zonder onze uitdrukkelijke toestemming.

§14 retentie

Als het niet een consument transactie, heeft de klant recht op de garantie claim, behalve in het geval van ontbinding op de gehele te houden, maar alleen een passend deel van het bruto.

§ 15 Toepasselijk recht, jurisdictie

Oostenrijks recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Het contract is in het Duits. De partijen komen overeen de Oostenrijkse nationale jurisdictie. Als het niet een consument transactie, op het hoofdkantoor van ons bedrijf bevoegde rechter is exclusief lokale bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit dit contract.

§ 16 van de adreswijziging en Copyright

De klant is verplicht om ons op de hoogte van eventuele wijzigingen in zijn woon-of zakelijk adres, zolang de juridische transactie niet wordt vervuld door beide partijen. Als de melding niet wordt gegeven, wordt de verklaringen eveneens geacht te zijn ontvangen indien zij naar het laatst bekende adres worden gestuurd. Plannen, schetsen of andere technische documenten, evenals monsters, catalogi, brochures, illustraties en dergelijke blijven ons intellectueel eigendom; de klant niet op enig intellectueel eigendomsrecht of exploitatierechten ontvangen.

§ 17 Wettelijke garantieclaims

Voor alle goederen uit onze winkel, er zijn wettelijke rechten garantie.

Stand van de Algemene Voorwaarden: 11 juni 2014